کد GLN چیست؟

کد GLN چیست؟

کد  GLN موقعیت مکانی مخفف Global Location Number است.

شماره مکان جهانی یا نقطه عملیاتی یک کد جهانی است که یک مکان را شناسایی می کند. ماموریت آن تسهیل تبادل اطلاعات بین شرکت ها در زنجیره تامین است. هدف این است که بتوانیم یک مکان را به طور منحصر به فرد و بدون ابهام شناسایی کنیم. به‌منظور مدیریت بهتر زنجیره های تامین و تقاضا، لازم است مکان فیزیکی طرفین تجاری، موقعیت محموله‌ها در مسیر حمل‌ونقل، آدرس فایل‌ها در فضای مجازی یا محل قرارگیری محصولات در قفسه‌های انبار، شناسایی شده و در سیستم‌های اطلاعاتی ثبت و اطلاع‌رسانی شود.در سازمان های مبتنی بر استانداردهای جی اس وان، این کار به کمک یکی از مهمترین کلیدهای شناسایی جی اس وان به‌ نام شماره جهانی مکان جی ال ان انجام می‌شود. در واقع از کدهای جی ال ان برای شناسایی هر نوع از موقعیت‌های مختلف در زنجیره تأمین (موقعیت‌های فیزیکی، دیجیتالی، عملیاتی یا حقوقی) که لازم است به‌صورت یکتا  در سراسر دنیا شناسایی شوند، استفاده می‌شود

جی ال ان مانند کد جی تی آی ان از 13 رقم تشکیل شده است. فرقی ندارد بزرگی سازمان یا پیچیدگی سیستم‌های کاری شما چقدر باشد.اگر شما مالک یک کارگاه تولیدی کوچک و یا سازمانی با صدها شعبه در ایران و سراسر دنیا را مدیریت می‌کنیدمی‌توانید با استفاده از کدهای جی ال ان، فرایندهای مختلف در ارتباطات تجاری خود مانند کنترل موجودی، ارسال و دریافت بار، حمل‌ونقل و لجستیک، ارتباط با تأمین‌کنندگان مواد اولیه و … را بهتر و ساده‌تر و دقیق‌تر مدیریت کنید.

اطلاعات مرتبط با جی ال ان عبارتند از نام شرکت، مکان، نوع مکان، آدرس، تلفن، ایمیل، افراد تماس، داده های صورتحساب و غیره

هدف آن ساده سازی تبادل اطلاعات و کالاها، اختصاص کد به شرکت های مختلف است.

سازمان متقاضی دریافت کد موقعیت مکانی باید به نماینده جی اس وان در کشور خود مراجعه نماید و یک پیش‌شماره شرکتی جهانی دریافت نماید تا با استفاده از آن بتواند مکان‌های فیزیکی و دیجیتالی و همچنین فرایندها و شخصیت حقوقی خود را کدگذاری کند.

مزایای GLN

  •  بهبود قابلیت ردیابی در زنجیره تامین
  •  بهبود کارایی فرآیند سفارش و فاکتور
  •  هزینه های ناشی از داده های نادرست را حذف کنید
  •  صرفه جویی در زمان در اسناد دستی و ورود داده ها

مطالب مرتبط

آخرین مطالب