کاربرد بارکد در چه مواردی است؟

کاربرد بارکد در چه مواردی است؟

اختراع بارکدها و اجرای استانداردهای GS1 بسیاری از صنایع را به سمت تحول مثبت سوق داد. کاهش هزینه ها، افزایش کارایی و بهبود مدیریت موجودی تنها تعدادی از مزایای آن هستند. اگرچه بارکد در بسیاری از صنایع موجود است اما در زمینه های خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل و تدارکات، و غذا از چهار مورد اصلی هستند.

  • خرده فروشی ها:  بارکد در خرده فروشی شاید یکی از کاربردهایی باشد که بیشتر با آن آشنا هستیم، زیرا تقریباً هر روز با اسکن محصول در سوپرمارکت ها یا مغازه ها مواجه می شویم. با توسعه فناوری، تجربه خرید به کانال های متعدد (آفلاین، دسکتاپ آنلاین، موبایل) گسترش یافته است که به بارکدهای GS1 برای ساختار سیستماتیک اهمیت بیشتری می دهد. از طریق ادغام استاندارد و کارآمد فروشگاه‌های آفلاین و آنلاین، موجودی‌ها و کانال‌های تحویل، می‌توان یک تجربه خرید مداوم و بدون درز ایجاد کرد.
  • مراقبت های بهداشتی: زنجیره تامین بهداشت جهانی بسیار پیچیده و حساس است. این شامل روابط پیچیده بین طرف هایی مانند تولید کنندگان، عمده فروشان، توزیع کنندگان، سازمان های خرید گروهی و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی است.
    دو اولویت اصلی این صنعت افزایش کارایی زنجیره تامین و مهمتر از آن، تضمین ایمنی بیمار است. این فقط از طریق یک سیستم جهانی خودکار که احزاب را با یک زبان مشترک به هم متصل می کند، انجام می شود. برخی از مزایای استانداردهای GS1 در مراقبت‌های بهداشتی شامل قابلیت ردیابی و اصالت محصولات و داروها، تحویل داروهای مناسب به بیماران مناسب و به طور کلی جریان بهتر و دقیق‌تر اطلاعات از طریق زنجیره تامین است.
  • حمل و نقل و لجستیک: تصور کنید عمده‌فروش هستید و نمی‌دانید محموله‌های تامین‌کننده شما چه زمانی می‌رسد. این چه تاثیری بر برنامه ریزی کسب و کار شما خواهد داشت؟ آیا حتی می توانید یک برنامه ریزی کنید؟ زمان رسیدن، برنامه تحویل اپراتور، یا چه ظرف یا قفسه ای را برای اقلام استفاده کنید، چگونه تخمین می زنید؟ اینها تنها بخشی از سوالاتی است که باید در نظر گرفته شود.
    بدون ردیابی مناسب هرج و مرج ایجاد می شود. بارکدهای GS1 به تولیدکنندگان، خرده فروشان و ارائه دهندگان خدمات لجستیکی اجازه می دهد تا همه موارد اطلاعاتی را در هر زمان ثبت و پیگیری کنند. کسب‌وکارها می‌توانند بدانند که چه زمانی محموله موعد مقرر است، از کجا می‌آیند و کجا تحویل داده می‌شوند. این به آنها اجازه می دهد تا ترتیباتی را برای عملیات و عملکردهای فروش خود ترتیب دهند که منجر به برنامه ریزی و کارایی بهتر تجاری می شود.
  • غذا: خدمات غذایی یک صنعت عظیم، پویا و دائم‌الرشد بوده که به ارتباط ثابت و دقیق بین شرکای تجاری در زنجیره تامین وابسته است. این صنعت به شدت به ردیابی موجودی و توزیع وابسته می‌باشد؛این را می توان با پیاده سازی بارکدهایی که فرآیندهای سیستماتیک را خودکار می کنند، به بهترین نحو انجام داد. بارکدها امکان شناسایی اقلام غذایی و ردیابی حرکت و انبار بین طرفین را فراهم می کنند. آنها همچنین ایمنی مواد غذایی را تضمین می کنند و فرصت هایی برای رشد کسب و کار ایجاد می کنند.

 

مطالب مرتبط

آخرین مطالب