کد QR چیست؟

کد QR مخفف کلمه Quick Response یعنی کد پاسخ سریع می‌باشد. این بارکد دو بعدی با استفاده از گوشی های هوشمند و دستگاه های مخصوص اسکن و خوانده می‌شود.  این کد به صورت مستقیم به ایمیل، شماره تماس، کالا و مواردی از قبیل لینک می‌شود.  در زمانهای قدیم استفاده از کد QR مانند امروزه در این حد گسترده نبود. اگر دقت کرده باشید این کد به تازگی برای تبلیغات سایت‌ها و محصولات هم امورد استفاده قرار می‌گیرد.

چگونه کد QR را اسکن کنیم؟

برای اسکن کد QR می توان از اپلیکیشن های اسکنر استفاده نمود، برخی از برنامه ها به طور مجزا گزینه ای برای اسکن کد QR دارند و با وارد شدن به آن قسمت می‌توان کد منظر را اسکن کرد. اپلیکیشن های واتساپ و اینستاگرام هم از این قابلیت برخوردار هستند. در نسخه جدید اپلیکیشن واتساپ هم برای افزودن مخاطب به راحتی می‌توان با اسکن کدQR مخاطب مدنظر را پیدا کرد و به آن متصل شد. 
 

نحوه افزودن مخاطب در واتساپ از طریق کد QR 

جهت افزودن مخاطب در واتساپ به قسمت مخاطبین بروید. کنار گزینه مخاطب جدید آیکون کد QR دیده می‌شود

روی آن کلیک کرده و تلفن همراه خود را مقابل کد QR مخاطب مدنظر بگیرید و آن را اسکن کنید.

چگونه کد QR بسازیم؟

برنامه های طراحی بارکد بسیاری در بازار وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید کد QR بسازید. شما با استفاده از این برنامه ها می‌توانید به کد QR خود لینک بدهید یا آن را به شماره تماس خاصی متصل کنید. 

کد QR برای محصولات
 

برای ادرات و فروش محصولات باید روی برچسب آن بارکد درج شود. در زمانهای قدیم برروی کالاها ایرانکد به صورت بارکد میله ای درج می‌شد اما به تازگی و طبق دستور مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات به جای بارکد میله ای ایران کد کالا را به صورت کد QR درج می کنند.
از همین جهت برای دریافت اطلاعات کالا باید QR روی کالا را اسکن نمایید.
 

 

مطالب مرتبط

کد QR چیست؟

کد QR مخفف کلمه Quick Response یعنی کد پاسخ سریع می‌باشد. این بارکد دو بعدی با استفاده از گوشی های هوشمند و دستگاه های مخصوص اسکن و خوانده می‌شود. جالب است بدانید که این کد به صورت

عضویت ایرانکد

تولیدکنندگان و بازرگانان عزیز به جهت دریافت استاندارد و دریافت مجوز های بهره برداری ویا مجوزهای واردات و ترخیص کالا نیازمند دریافت عضویت ایرانکد و دریافت بارکد برای محصولات خود خوا

شناسه کالا

شناسه کالا، شناسه‌ای است که به مجموعه‌ای از خصوصیات ماهیتی کالا (نظیر نوع، جنس، مدل، نام تجاری که در شرح تجاری کالا مؤثر است) تخصیص داده‌شده

آخرین مطالب