GS1 چیست؟

 

GS1 مخفف عبارت A global system of standards است که به معنی یک سیستم جهانی استاندارد است.

استاندارد چیست؟

استانداردها توافقاتی هستند که به هر فعالیت یا هر صنعتی ساختار میدهند و راهی برای اندازه گیری، توصیف، طبقه بندی محصولات و خدمات اند و اجرای آن به صورت قوانین و دستورالعمل هایی است که همه ملزم به اجرا آنها هستند.

اهمیت وجود استاندارد:

به طور مثال استانداردهای اندازه کفش جهانی وجود ندارد

بنابراین شرکت ها باید کفش های مشابه تولید شده توسط کشورهای مختلف را به طور متفاوت علامت گذاری کنند که با این کار تمام سفارشات خریدو فاکتورهادر مبداء و مقصد دچار اختلال و بهم ریختگی میشوند و در نتیجه این بینظمی مصرف کنندگان متحمل هزینه های اضافی خواهند شد. کفش یک مثال ساده برای لزوم وجود استاندارد و تعیین مرجع برای کالاهاست...

بدون استاندارد، روند و اجزای کسب و کارها دچار پیچیدگی خواهد شد به ویژه کارخانجاتی که تولیدشان دارای مواد اولیه زیاد هستند که از نقاط مختلف جمع آوری و وارد میکنند ودر فرآیند تولید خود به کار میبندند.

استانداردها پایه و اساس مبادلات واضح و قابل درک بین شرکت ها در یک اقتصاد جهانی هستند و به پایین نگه داشتن هزینه ها در همه سطوح کمک خواهند کرد.

در نتیجه برای داشتن یک سیستم استاندارد نیاز به تعریف یک مرجع و پایگاه واحد در سطح جهانی است. این سازمان هم اکنون از سال 1973 با نام اختصاری GS1 تاسیس شده و در حال حاضر 116 کشورعضو این سیستم بوده و نماینده رسمی این سازمان هستند و بیش از 2 میلیون شرکت از خدمات آن برای کالاهای خود در زنجیره تامین ، بخش لجستیک وانبارداری خود استفاده می کنند.

مطالب مرتبط

GS1 چگونه به خرده فروش‌ها کمک می‌کند؟

بارکد به کسب و کار های بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا محصولات خود را به صورت منحصربه فرد در بازار توزیع کنند. GS1 با صنعت خرده فروشی همکاری می کند تا پایه محصول را برای توزیع قوی کند.

کد 626 چیست؟

به اشتراک‌گذاری اطلاعات در زنجیره ‌تأمین به‌عنوان یک عامل هماهنگ ساز از اهمیت به سزایی برخوردار است. طبیعی است که اگر استاندارد واحدی در سطح جهانی برای تبادل اطلاعات وجود نداشته با

GS1 چیست؟

GS1 مخفف عبارت A global system of standards است که به معنی یک سیستم جهانی استاندارد است. برای داشتن یک سیستم استاندارد نیاز به تعریف یک مرجع و پایگاه واحد در سطح جهانی است.

آخرین مطالب